män i uniform, hot or not?




en sak som jag funderat på ett tag, är det uniformen som gör våra
poliser, brandmän, väktare och andra tjänstemän sexiga?
jag menar en polis kan vara hur snygg och sexig som helst när han kommer gående
hur kan det då vara att när han kommer gående i vanliga kläder är ingenting?
det är ett konstigt samhälle vi lever i.

ikväll när jag och madde var på maxi med johan och anton var där två poliser
de gick ut samtidigt som oss och innan de steg in i bilen log de mot mig och madde
sedan stod vi vid ett flervägs-stopp och de kom upp bredvid oss, på min sida
de log med hela ansiktet och både jag och madde blev helt till oss av detta.
han som satt i passagerar-sätet var hur fin som helst och jag dog av hans leende
men då undrar jag, om han hade haft "normala" kläder, hade det varit samma sak?

vi såg även en byggare i johans område, han var också supersnygg i sina byggkläder
men jag menar: om det hade kommit en man i prästsärk hade det inte varit något med det?
hur rankar vi egentligen de sexiga arbetarna och de osexiga?

vilken uniform tycker du är sexigast?


Kommentarer
Postat av: Emma

återigen, så har det nog med en maktgrej att göra.

vilken makt eller ansvar har inte poliser eller brandmän?

jag tror det är lite det som får oss att sprätta till, iallfall mig :P

2010-10-12 @ 14:46:50
URL: http://granisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0