valet 2010

imorse när jag fick reda på hur det gick i årets val
tänkte jag hur sverige egentligen tänker
alla får ha sina åsikter, det säger jag inte emot!
men jag undrar bara hur det svenska folket tänker.

alliansen tog återigen hem vinsten
jag hade hoppats på de rödgröna, v eller s.
men hur tänker egentligen svenska folket när de röstar?
jag menar, kom igen! SD?

som sagt, de har väl någon bra åsikter
precis som alla andra parti
men folk vet nog inte egentligen vad de står för.

några urkassa exempel är att de vill förbjuda samkönade äktenskap
minska adoptionen och minska tiden för oss kvinnor att göra abort
de vill även förbjuda religiösa huvudbonader.
två exempel på ett bra förslag är att de ska ha hårdare straff
för brottsligheten och bättre förhållande till våra äldre.

men dock hyser jag ingen respekt för detta parti
spydde lite i min mun när jag hörde att de fick över 5% av rösterna!

peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0